miércoles, 24 de septiembre de 2008

Pactogaters: Adrià Cillero



 
Fitxa pel.lícula:
  • Conviu amb una gata, però no és una gata qualsevol: atenció! és JO-JO!!! Josephine, la nostra gata estelar, atigrada i bòrnia.

  • Muntador, amb María José Gilabert, dels 100 minuts del llarg.

  • Muntador del tràiler oficial, també amb la María José.
    vídeo

  • Muntador d’una colla de clips, el 14 dedicat al KOP, el 15 sobre els terrats de Gràcia, el 16 de carrers i terrats poètics de Gràcia, i el 22 sobre Badagats.
 
Ficha película:
  • Convive con una gata, pero no una gata cualquiera: ¡atención! ¡¡¡con JO-JO!!! Josephine, nuestra gata estelar, atigrada y tuerta.

  • Montador, con María José Gilabert, de los 100 minutos del largo.

  • Montador del tráiler oficial, también con María José.
    vídeo

  • Montador de un montón de clips, el 14 dedicado al KOP, el 15 sobre las azoteas de Gràcia, el 16 de calles y tejados poéticos de Gràcia, y el 22 sobre Badagats.
 
Clips Adrià Cillero
vídeo vídeo vídeo vídeo
 
Ni guionistes, ni productors ni directors, els cineastes més complets són els muntadors, que són els que de veritat entenen la funció i els secrets més íntims del llenguatge audiovisual. Però dins dels muntadors també hi ha categories. Per mi una de les més sel.lectes és la d’aquells que saben fer el més difícil: muntar bé una conversa. És més senzill resoldre una seqüència d’acció que apuntalar un diàleg. Adrià Cillero està en aquest darrer grup. Ha demostrat que se li donen bé els diàlegs en una pel.lícula tan de xerrameca com la nostra, en la que els personatges no fan altra cosa que parlar. També va aconseguir tensos diàlegs entre silencis a la tv-movie d’assassinats psicopàtics El cas de la núvia dividida, on el millor de la pel.lícula són les escenes dels interrogatoris.
 
Ni guionistas, ni productores ni directores, los cineastas más completos son los montadores, que son los que de verdad entienden la función y los secretos más íntimos del lenguaje audiovisual. Pero dentro de los montadores también hay categorías. Para mí una de las más selectas es la de aquellos que saben hacer lo más difícil: montar bien una conversación. Es más sencillo resolver una secuencia de acción que apuntalar un diálogo. Adrià Cillero está en este último grupo. Ha demostrado que se le dan bien los diálogos en una película tan de parloteo como la nuestra, en la que los personajes no hacen más que hablar. También consiguió tensos diálogos entre silencios en la tv-movie de asesinatos psicopáticos El caso de la novia dividida, donde lo mejor de la película son las escenas de los interrogatorios.
 

El caso de la novia dividida
 
L’Adrià també està, quan vol, a l’altre cantó, el del videoart i les rareses experimentals com ara la peça Foradar l’instant, realitzada per Elisabeth Prandi, que documenta com es va fer la foto de promoció de l’espectacle de dansa de Ferran Carvajal Les variacions Goldberg:
 
Adrià también está, cuando quiere, al otro lado, el del videoarte y las rarezas experimentales como la pieza Foradar l’instant (Agujerear el momento), realizada por Elisabeth Prandi, que documenta cómo se hizo la foto de promoción del espectáculo de danza de Ferran Carvajal Les variacions Goldberg (Las variantes Goldberg):
 

Foradar l’instant (Agujerear el momento)
 
Ha muntat, amb realització d’Elisabeth Prandi, la nostra directora de fotografia i mare dels seus fills, Amàlia i Camil, diversos documentals, com el de Fotògrafs indígenes sobre artistes indígenes mexicans de fotografia, o, més recentment, la reflexió sobre la pèrdua El bosc perdut, on apareixen entrevistats diversos pactogaters com ara Jesús Ramos, Alfredo Castellanos, Nuria Megías, María José Gilabert o Joan Marimón, tal com eren fa 10 anys.
 
Ha montado, con realización de Elisabeth Prandi, nuestra directora de fotografia y madre de sus hijos Amalia y Camil, diversos documentales, como el de Fotógrafos indígenas sobre artistas indígenas mexicanos de fotografia, o, más recientmente, la reflexión sobre la pérdida El bosc perdut (El bosque perdido), donde aparecen entrevistados diversos pactogaters como Jesús Ramos, Alfredo Castellanos, Nuria Megías, María José Gilabert o Joan Marimón, con el aspecto que tenían hace 10 años.
 

El bosc perdut (El bosque perdido)
 
Adrià Cillero, que va estudiar Història de l’Art, és també professor de muntatge. Però no un professor qualsevol: entre els seus alumnes il.lustres va tenir Fermín Marimón, el nostre productor, que als seus més de 70 anys va aprendre a muntar amb ordinador i ara no hi ha qui l’aturi.

Adrià, com tants de l’equip, és un dels nominats no-guanyadors dels Premis Barcelona. En el meu no-discurs de no-guanyador del guió li hagués dedicat el premi a María José Gilabert i a ell.
 
Adrià Cillero, que estudió Historia del Arte, es también profesor de montaje. Pero no un profesor cualquiera: entre sus alumnos ilustres tuvo a Fermín Marimón, nuestro productor, que a sus más de 70 años aprendió a montar con ordenador y ahora no hay quien le pare.

Adrià, como tantos del equipo, es uno de los nominados no-ganadores de los Premios Barcelona. En mi no-discurso de no-ganador al mejor guión le habría dedicado el premio a María José Gilabert y a él.
 


No hay comentarios: