martes, 12 de abril de 2011

De Tallinn a Tarifa


Tinc dos amics suecs que no són suecs. Ell és un músic armeni, es diu Ashot Shiroian, i ella –la seva parella- és russa, es diu Alyona Slavinskaya, i és professora d’anglès. Però viuen a Estocolm i actualment al seu passaport figura la nacionalitat sueca. Ens vem conèixer fa anys a causa del cinema. Fan documentals molt bells, com “Painting Stockholm” (2002), una visió de la capital de Suècia pròpia d’un pintor d’imatges en moviment. En el 2004, Ashot em va fer la música d’un curtmetratge realitzat a la cabina del cine Capri que es diu “Organic”, sobre cel.luloide ratllat i cremat.

Ashot i jo som de la mateixa quinta. Ens agraden les mateixes músiques: Pink Floyd, l’estil folklòric-ètnic, i també el flamenc. Ashot i Alyona, per a ser exactes, són apassionats del flamenc. Han viatjat sovint a España de nord a sud recorrent penyes. Ens vem conjurar fa temps per a fer un documental de flamenc.

Una pel.lícula d’una hora en la què una parella de nòrdics apassionats del flamenc viatgéssin des del Bàltic fins a l’origen d’aquest estil internacional: Sevilla i Cadis. Passant –naturalment- per Barcelona.

Aquesta parella de nòrdics podrien haver estat els mateixos Ashot i Alyona interpretant-se a sí mateixos, però la voluntat i l’atzar van voler que els protagonistas del film fossin una altra parella tant o més vinculada al flamenc que els meus amics, la que formen Marika Aljas, florista de Tallinn (la capital d’Estònia), i Artur Shirkinian, veterinari d’Armènia emigrat –igual com Ashot- a Suècia. A la vida real, Marika estudia dansa flamenca i Artur és també un enamorat d’aquest gènere que permet expressar des de la passió profunda sentiments d’amor, alegria i tragèdia.
 Tengo dos amigos suecos que no son suecos. Él es un músico armenio, se llama Ashot Shiroian, y ella –su pareja- es rusa, se llama Alyona Slavinskaya, y es profesora de inglés. Pero viven en Estocolmo y actualmente en su pasaporte figura la nacionalidad sueca. Nos conocimos hace años a causa del cine. Realizan documentales muy bellos, como “Painting Stockholm” (2002), una visión de la capital de Suecia propia de un pintor de imágenes en movimiento. En el 2004, Ashot me compuso la música de un cortometraje realizado en la cabina del cine Capri que se llama “Organic”, sobre celuloide rayado y quemado.

Ashot y yo somos de la misma quinta. Nos gustan las mismas músicas: Pink Floyd, lo folclórico-étnico, y también el flamenco. Ashot y Alyona, para ser exactos, son apasionados del flamenco. Han atravesado España de norte a sur recorriendo peñas. Nos conjuramos hace tiempo para elaborar un documental de flamenco.

Una película de una hora en la que una pareja de nórdicos apasionados del flamenco viajaran desde el Báltico hasta el origen de este estilo internacional: Sevilla y Cádiz. Pasando –naturalmente- por Barcelona.

Esta pareja de nórdicos podrían haber sido los mismos Ashot y Alyona interpretándose a sí mismos, pero la voluntad y el azar quisieron que los protagonistas del film fueran otra pareja tanto o más vinculada al flamenco que mis amigos, la que forman Marika Aljas, florista de Tallinn (la capital de Estonia), y Artur Shirkinian, veterinario de Armenia emigrado –igual que Ashot- a Suecia. En la vida real, Marika estudia danza flamenca y Artur es también un enamorado de este género que permite expresar desde la pasión profunda sentimientos de amor, alegría y tragedia.



<· De Tallinn a Tarifa ·>


"De Tallin a Tarifa", aquest és el nom del documental, que ja hem començat a realitzar al nord d’Europa. Com s’acostuma a fer en aquests cassos, hem demanat ajut a les institucions. Les televisions, instituts de cinema i altres organismes de Suècia, Catalunya i Espanya ens han concedit fins a la data la quantitat de "0" euros. D’aquí que ens hàgim decidit per la cosa per a mi insòlita del "crowdfunding", el finançament a través de la xarxa, és a dir, per molts micromecenes que inverteixen baixes quantitats. Un sistema que utilitzen des de les oenegès fins el Museu del Louvre. Fins i tot, nosaltres.

Per això hem introduït aquesta mostra del nostre treball a la web crowdfundista

"De Tallin a Tarifa", este es el nombre del documental, que ya hemos empezado a realizar en el norte de Europa. Como se acostumbra a hacer en estos casos, hemos pedido ayuda a las instituciones. Las televisiones, institutos de cine y otros organismos de Suecia, Catalunya y España nos han concedido hasta la fecha la cantidad de "0" euros. De ahí que nos hayamos decidido por la cosa para mí insólita del "crowdfunding", el financiamiento a través de la red, es decir, por multitud de micromecenas que invierten bajas cantidades. Un sistema que utilizan desde las oenegés hasta el Museo del Louvre. Incluso nosotros.

Por eso hemos introducido esta muestra de nuestro trabajo en la web crowdfundista


www.indiegogo.com
From-Tallinn-to-Tarifa


Jo no em puc creure com la gent s’atreveix a invertir. Deu ser per culpa de persones com jo que Catalunya o l’Estat Espanyol estan a la cua d’aquesta mena d’iniciatives.

El documental l’acabarem d’una manera o altra. Ja us avisarem. De tota manera, si coneixeu estrangers que els agradi el flamenc, envieu-los sisplau aquesta informació. Gràcies!


No me puedo creer cómo la gente se atreve a invertir. Debe ser por culpa de personas como yo que Catalunya o el Estado Español están en la cola de este tipo de iniciativas.

El documental lo terminaremos de una manera u otra. Ya os avisaremos. De todos modos, si conocéis extranjeros que les guste el flamenco, enviadles si sois tan amables esta información. ¡Gracias!

1 comentario:

Irene Pelayo dijo...

qué ilusión que estéis haciendo un documental sobre el flamenco y los países nórdicos! ya era hora! Yo también soy una sueca que no soy sueca, madrileña de nacimiento pero residente en Malmö desde hace casi 6 años. Y sorprendida ante la gran pasión que hay por el flamenco en Suecia me he puesto a aprender cante y baile flamenco así que la historia de este documental me parece de lo más interesante.
Ojalá lo estrenéis también en Malmö y Lund.
Me encargaré de difundir la información.

Mucha suerte! irene