martes, 12 de abril de 2016

Algunas películas buenas, algunes pel·lícules bones.


PEL. LÍCULES AMB SALA DE MUNTATGE I AMB CABINA DE PROJECCIÓ

Col.lecció completa fins a la data: 12 d’abril del 2016.

La llei no escrita diu: “Si a una pel.lícula apareix una sala de muntatge o una cabina de projecció, la pel.lícula és BONA”

Pel.lícules amb sala de muntatge
  • “The Evidence of the Film” (1913) amb guió, direcció i muntatge de Lawrence Marston i Edwin Tanhauser.
  • “El hombre de la cámara” (Cielovik S Kinoapparaton, 1929) de Dziga Vertov amb muntatge de Elizabeta Svilova.
  • “Bellissima” (1952) amb guió de Cesare Zavattini, Suso Cecchi d’Amico, Francesco Rosi i Luchino Visconti, direcció de Luchino Visconti i muntatge de Mario Serandrei.
  • “Peeping Tom” (1960) amb guió de Leo Marks, direcció de Michael Powell i muntatge de Noreen Sacks.
  • “Fraude” (F for Fake, 1973) d’Orson Welles amb muntatge de Marie-Sophie Dubus i Dominique
    Engerer.
  • “La conversación” (The conversation, 1974) amb guió i direcció de Francis Ford Coppola amb muntatge de Richard Chew i muntatge de so i supervisió de muntatge de Walter Murch.
  • “Filming Othello” (1978) amb guió i direcció d’Orson Welles i amb muntatge de Marty Roth.
  • “Empieza el espectáculo” (All that jazz, 1979), amb guió de Robert Alan Aurthur i Bob Fosse, direcció de Bob Fosse i muntatge d’Alan Heim.
  • “Arrebato” (1979), amb guió i direcció d’Iván Zulueta i muntatge de José Luis Peláez.
  • “Relámpago sobre el agua” (Lightning over Water, 1980) amb guió i direcció de Wim Wenders i Nicholas Ray i muntatge de Peter Przygodda.
  • “Holocausto caníbal” (Cannibal Holocaust, 1980) amb guió de Gianfranco Clerici, direcció de Ruggero Deodato i
    muntatge de Vincenzo Tomassi.
  • “Impacto” (Blow out, 1981) amb guió i direcció de Brian De Palma i muntatge de Paul Hirsch.
  • “JLG. Autoportrait de décembre” (1994) de Jean Luc Godard amb muntatge de Catherine Cormon i Jean Luc Godard.
  • “Lisboa Story” (1995) amb guió i direcció de Wim Wenders i amb muntatge de Peter Przygodda i Anne Schnee.
  • “Martín Hache” (1997) amb guió d’Adolfo Aristaráin i Kathy Saavedra, direcció de Adolfo Aristaráin i muntatge de Fernando Pardo.
  • “Boogie Nights” (1997) amb guió i direcció de Paul Thomas Anderson i muntatge de Dylan Tichenor.
  • “Tren de sombras” (1997) amb guió i direcció de José Luis Guerín i amb
    muntatge de Manel Almiñana.
  • “El viatger” (1998) amb guió i direcció de Joan Marimón i muntatge de Manel Barriere.
  • “CQ” (2001) amb guió i direcció de Roman Coppola i muntatge de Leslie Jones.
  • “Cravan vs Cravan” (2002) d’Isaki Lacuesta amb muntatge de Domi Parra.
  • “El aviador” (The aviator, 2004) amb guió de John Logan, direcció de Martin Scorsese i muntatge de Thelma Schoonmaker.
  • “La memoria de los muertos” (The Final Cut, 2004) amb guió i direcció d’Omar Naim i muntatge de Dede Allen.
  • “Salim Baba” (2008) amb guió, direcció i muntatge de Tim Sternberg.
  • “Black Mirror” (2011) sèrie creada per Charlie
    Brooker.
  • “Journal d’un montage” (2012) amb guió, direcció
    i muntatge d’Anne Dutertre.
  • “Hitchcock” (2012) amb guió de John McLaughlin sobre la novel.la de Stephen Rebello, direcció de Sacha Gervasi i muntatge de Pamela Martin.
  • “Del revés” (Inside Out, 2015) amb guió de Peter Docter, Ronnie Del Carmen, Meg LeFauve i Josh Cooley, direcció de Peter Docter i Ronnie Del Carmen i muntatge de Kevin Nolting.
  • “L’ombre des femmes” (2015) amb guió de Jean Claude Carriere, Arlette Langman, Caroline Deruas-Garrel i Philipe Garrel, direcció de Philipe Garrel i muntatge de François Gédigier.
  • “Ave, César” (Hail Caesar, 2016) amb guió, direcció i muntatge dels germans Coen.
Pel.lícules amb projector de cinema o cabina de projecció
  • “The Evidence of the Film” (1913) amb guió, direcció i muntatge de Lawrence Marston i Edwin Tanhauser.
  • “El moderno Sherlock Holmes” (Sherlock Jr, 1924) amb guió de Jean Havez, Clyde Bruckman i Joseph Mitchell, direcció i muntatge de Buster Keaton.
  • “El hombre de la cámara” (Cielovik S Kinoapparaton, 1929) de Dziga Vertov amb muntatge d’Elizabeta Svilova.
  • “Loquilandia” (Hellzapoppin, 1941) amb guió de Nat Perrin i Warren Wilson, direcció de H. C. Potter i muntatge de Milton Carruth.
  • “Vida en sombras” (1948) amb guió i direcció de Llorenç Llobet Gracia i muntatge de Ramon Biadiú.
  • “Calabuig” (1956) amb guió de Leonardo Martín, Florentino Soria, Ennio Flaiano i Luis G. Berlanga, direcció de Luis G. Berlanga i muntatge de Pepita Orduña.
  • “Persona” (1966) amb guió i direcció de Ingmar Bergman i muntatge d’Ulla Ryghe.
  • “En el curso del tiempo” (Im Lauf der Zeit, 1976) amb guió i direcció de Wim Wenders i muntatge de Peter Przygodda.
  • “L’exhibidor” (1978) amb guió i direcció de Fermín Marimón i muntatge de Fermín Marimón, Salvador Grau i José Luis Montes Trejo.
  • “Los hombres de la manivela” (Bájecní muzi klikou, 1979) amb guió, direcció i muntatge de Jiri Menzel.
  • “Cabina Capri. Experimental 2352”
    (1980) d’Atanasio
    Carpena i Joan Marimón,
    amb muntatge de Joan Marimón.
  • “Cinema Paradiso” (1988) amb guió i direcció de Giuseppe Tornatore i muntatge de Mario Morra.
  • “El club de la lucha” (Fight Club, 1999), amb guió de Jim Uhls sobre la novel.la de Chuck Palahniuk, direcció de David Fincher i muntatge de James Heygood.
  • “Salim Baba” (2008) amb guió, direcció i muntatge de Tim Sternberg.
  • “Malditos bastardos” (Inglorious Basterds,
    2009), amb guió i
    direcció de Quentin Tarantino i muntatge de Sally Menke.
 PELÍCULAS CON SALA DE MONTAJE Y CON CABINA DE PROYECCIÓN

Colección completa hasta el momento: 12 de abril del 2016

La regla no escrita dice: “Película en la que aparece una sala de montaje o una cabina de proyección, película BUENA.”

Películas con sala de montaje
  • “The Evidence of the Film” (1913) con guión, dirección y montaje de Lawrence Marston y Edwin
    Tanhauser.
  • “El hombre de la cámara” (Cielovik S Kinoapparaton, 1929) de Dziga Vertov con montaje de Elizabeta Svilova.
  • “Bellissima” (1952) con guión de Cesare Zavattini, Suso Cecchi d’Amico, Francesco Rosi y Luchino Visconti, dirección de Luchino Visconti y
    montaje de Mario Serandrei.
  • “Peeping Tom” (1960) con guión de Leo Marks, dirección de Michael Powell y montaje de Noreen Sacks.
  • “Fraude” (F for Fake, 1973) de Orson Welles con montaje de Marie-Sophie Dubus y Dominique
    Engerer.
  • “La conversación” (The conversation, 1974) con guión y dirección de Francis Ford Coppola con montaje de Richard Chew y montaje de sonido y supervisión de montaje de Walter Murch.
  • “Filming Othello” (1978) con guión y dirección de Orson Welles y con montaje de Marty Roth.
  • “Empieza el espectáculo” (All that jazz, 1979), con guión de Robert Alan Aurthur y Bob Fosse, dirección de Bob Fosse y montaje de Alan Heim.
  • “Arrebato” (1979), con guión y dirección de Iván Zulueta y montaje de José Luis Peláez.
  • “Relámpago sobre el agua” (Lightning over Water, 1980) con guión y dirección de Wim Wenders y Nicholas Ray y montaje de Peter Przygodda.
  • “Holocausto caníbal” (Cannibal Holocaust, 1980) con guión de Gianfranco Clerici, dirección de Ruggero Deodato y
    montaje de Vincenzo Tomassi.
  • “Impacto” (Blow out, 1981) con guión y dirección de Brian De Palma y montaje de Paul Hirsch.
  • “JLG. Autoportrait de décembre” (1994) de Jean Luc Godard con montaje de Catherine Cormon y el mismo Godard.
  • “Lisboa Story” (1995) con guión y dirección de Wim Wenders y con montaje de Peter Przygodda y Anne Schnee.
  • “Martín Hache” (1997) con guión de Adolfo Aristaráin y Kathy Saavedra,
    dirección de Adolfo Aristaráin y
    montaje de Fernando Pardo.
  • “Boogie Nights” (1997) con guión y dirección de Paul Thomas Anderson y montaje de Dylan
    Tichenor.
  • “Tren de sombras” (1997) con guión y dirección de José Luis Guerín y con montaje de Manel Almiñana.
  • “El viatger” (1998) con guión y dirección de Joan Marimón y montaje de Manel Barriere.
  • “CQ” (2001) con guión y dirección de Roman Coppola y montaje de Leslie Jones.
  • “Cravan vs Cravan” (2002) de Isaki Lacuesta con montaje de Domi Parra
  • “El aviador” (The aviator, 2004) con guión de John Logan, dirección de Martin Scorsese y montaje de Thelma Schoonmaker.
  • “La memoria de los muertos” (The Final Cut, 2004) con guión y dirección de Omar Naim y montaje de Dede Allen.
  • “Salim Baba” (2008) con guión, dirección y montaje de Tim Sternberg.
  • “Black Mirror” (2011) serie creada por Charlie
    Brooker
  • “Journal d’un montage” (2012) con guión, dirección y montaje de Anne Dutertre.
  • “Hitchcock” (2012) con guión de John McLaughlin sobre la novela de
    Stephen Rebello, dirección de Sacha Gervasi y montaje de Pamela
    Martin.
  • “Del revés” (Inside Out, 2015) con guión de Peter Docter, Ronnie Del Carmen, Meg LeFauve y Josh Cooley, dirección de
    Peter Docter y Ronnie Del Carmen y montaje de
    Kevin Nolting.
  • “L’ombre des femmes” (2015) con guión de Jean Claude Carriere, Arlette Langman, Caroline Deruas-Garrel y Philipe Garrel, dirección de Philipe Garrel y montaje de François Gédigier.
  • “Ave, César” (Hail Caesar, 2016) con guión, dirección y montaje de los hermanos Coen.
Películas con proyector de cine o cabina de
proyección
  • “The Evidence of the Film” (1913) con guión, dirección y montaje de Lawrence Marston i Edwin
    Tanhauser.
  • “El moderno Sherlock Holmes” (Sherlock Jr, 1924) con guión de Jean Havez, Clyde Bruckman y
    Joseph Mitchell,
    dirección y montaje de Buster Keaton.
  • “El hombre de la cámara” (Cielovik S Kinoapparaton, 1929) de Dziga Vertov con montaje de Elizabeta Svilova
  • “Loquilandia”
    (Hellzapoppin, 1941) con guión de Nat Perrin y Warren Wilson, dirección de H. C. Potter y montaje de Milton Carruth.
  • “Vida en sombras” (1948) con guión y dirección de Llorenç Llobet Gracia
    y montaje de
    Ramon Biadiú.
  • “Calabuig” (1956) con guión de Leonardo Martín, Florentino Soria, Ennio Flaiano y Luis G. Berlanga, dirección de Luis G. Berlanga y montaje de Pepita Orduña.
  • “Persona” (1966) con guión y dirección de Ingmar Bergman y montaje de Ulla Ryghe.
  • “En el curso del tiempo” (Im Lauf der Zeit, 1976) con guión y dirección de Wim Wenders y montaje de Peter Przygodda.
  • “L’exhibidor” (1978) con guión y dirección de Fermín Marimón y montaje de Fermín Marimón, Salvador Grau y José Luis Montes Trejo.
  • “Los hombres de la manivela” (Bájecní muzi klikou, 1979) con guión, dirección y montaje de Jiri Menzel.
  • “Cabina Capri.
    Experimental 2352”
    (1980) de Atanasio
    Carpena y Joan Marimón
    y montaje de Joan Marimón.
  • “Cinema Paradiso” (1988) con guión y dirección de Giuseppe Tornatore y montaje de Mario Morra
  • “El club de la lucha” (Fight Club, 1999), con guión de Jim Uhls sobre la novela de Chuck Palahniuk,
    dirección de David Fincher y montaje de James Heygood.
  • “Salim Baba” (2008) con guión, dirección y montaje de Tim Sternberg.
  • “Malditos bastardos” (Inglorious Basterds,
    2009), con guión y dirección de Quentin Tarantino y montaje de Sally Menke.

El montaje cinematográfico: del guión a la pantalla

 

No hay comentarios: