martes, 24 de noviembre de 2009

INVENT, INVENTO

Clip 3 a la Biblioteca Vila de Gràcia

L’única vegada a la vida que he gaudit del goig de participar en un INVENT ha estat en la gènesi del clip:
Pactar con el gato (19)
Estructura Audiovisual QM

Es tracta d’una mena de prototipus en moviment, pensat per a estudiosos de guió, que permet fer-se en un minut una idea de l’estructura d’un llargmetratge. La imatge viatja a velocitat vertiginosa, el so orienta a través de diàlegs i músiques significatives respecte cada seqüència i un cursor assenyala constantment la situació en un esquema dibuixat del llargmetratge.

La idea original va ser de Gabriel Quintela, muntador de diversos clips de la nostra pel.lícula, a partir dels esquemes que surten al Diccionario incompleto del guión audiovisual, de Jesús Ramos i l’infrascrit. Jesús Ramos considera que l’efecte resultant de tot plegat s’assembla força a una videocreació.

Vem aplicar l’invent a l’estructura de la nostra pel.lícula i el resultat ha estat aquest:
Clip 3 en la Biblioteca Vila de Gràcia

La única vez en la vida que he sentido el placer de participar en un INVENTO ha sido en la génesis del clip:
Pactar con el gato (19)
Estructura Audiovisual QM

Se trata de una especie de prototipo en movimiento, pensado para estudiosos de guión, que permite hacerse en un minuto una idea de la estructura de un largometraje. La imagen viaja a velocidad vertiginosa, el sonido orienta a través de diálogos y músicas significativas respecto de cada secuencia y un cursor señala constantemente la situación en un esquema dibujado del largometraje.

La idea original fue de Gabriel Quintela, montador de diversos clips de nuestra película, a partir de los esquemas que aparecen en el Diccionario incompleto del guión audiovisual, de Jesús Ramos y el infrascrito. Jesús Ramos considera que el efecto resultante del clip se parece mucho a una videocreación.

Aplicamos el invento a la estructura de nuestra película y el resultado fue este:


<· Estructura Audiovisual QM ·>

Ho vem projectar el dia de la presentació de llibre i dvd a la Biblioteca Vila de Gràcia. Tothom va fer que sí amb el cap.

Potser l’invent no es popularitzi mai, com tants altres, potser sí, qui sap. Sigui com sigui, haurà estat una de les aportacions més rellevants de la nostra trajectòria.

Lo proyectamos el día de la presentación de libro y dvd en la Biblioteca Vila de Gràcia. Todos los presentes asintieron.

Tal vez el invento no alcance la popularidad, como tantos otros, tal vez sí, vaya usted a saber. Sea como fuere, habrá sido una de las aportaciones más relevantes de nuestra trayectoria.

No hay comentarios: