martes, 11 de noviembre de 2008

Ballet origen

Ballet en l'origen

Ni l’ou ni la gallina, en el nostre origen va ser el ballet.

La nostra productora, una de les més antigues del panorama audiovisual de Barcelona, va nèixer en 1960. La va fundar Fermín Marimón, per a que donés a llum un dels curtmetratges més rellevants de la història de l’animació: el “Ballet Burlón”, de 1961. Va recòrrer festivals com ara Cannes i Bergamo i s’ha anat veient repetidament des d’aleshores, fins el punt que avui és a tots els llibres. Fa quatre dies, l’octubre passat, el curt del ballet dels compassos va ser sel.leccionat pel Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) per formar part d’un exclusiu grup de 40 obres que són el millor de la història del cinema espanyol experimental. Viatjarà per Nova York, París, Londres... És una obra encara jove i amb futur.

L’Àngel Garcia ha dit públicament que és una obra que sempre que la veu el posa de bon humor. Jo m’afegeixo al fenomen.

Us volem posar de bon humor. El curt, produït, realitzat, muntat i interpretat per Fermín Marimón (ah, i la música també és seva!), és aquest:
 Ballet en el origen

Ni el huevo ni la gallina, en nuestro origen fue el ballet.

Nuestra productora, una de las más antiguas del panorama audiovisual de Barcelona, nació en 1960. La fundó Fermín Marimón, para que diera a luz uno de los cortometrajes más relevantes de la historia de la animación: el “Ballet Burlón”, de 1961. Recorrió festivales como Cannes y Bergamo y se ha ido viendo repetidamente desde entonces, hasta el punto de que hoy está en todos los libros. Hace nada, en este octubre pasado, el corto del ballet de compases fue seleccionado por el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) para formar parte de un exclusivo grupo de 40 obras que son lo mejor de la historia del cine español experimental. Viajará por Nueva York, París, Londres... es una obra todavía joven y con futuro.

Ángel Garcia ha dicho públicamente que es una película que siempre que la ve le pone de buen humor. Yo me adhiero al fenómeno.

Os queremos poner de buen humor. El corto, producido, realizado, montado e interpretado por Fermín Marimón (ah, y la música también es suya) es este:

Ballet burlón

Al principi va ser el ballet.
En un principio fue el ballet.


El podeu veure a l’exposició dedicada a Àngel Garcia i Fermín Marimón, a la Sala d’Art Josep Bages de la Torre Muntadas del Prat de Llobregat, que estarà oberta fins el 30 de novembre.
 
Lo podéis ver en la exposición dedicada a Àngel Garcia y Fermín Marimón, en la Sala d’Art Josep bages de la Torre Muntadas del Prat de Llobregat, que estará abierta hasta el 30 de noviembre.


Clic y ves el mapa más grande

No hay comentarios: