sábado, 8 de noviembre de 2008

Pactogaters: Marina Peña


Fitxa pel.lícula:
  • Gràcies a ella vem conèixer el grup Belleville, autors de “La bailarina”, el nostre tema d’Aparissi, un dels millors de la nostra banda sonora.

  • Va estar a la primeríssima projecció de la pel.lícula al laboratori Image Film.

  • Alimenta una colònia de gats esquerps amb tothom excepte amb ella.

  • El seu clip predilecte és el 16, el de terrats poètics de Gràcia.

Ficha película:
  • Gracias a ella conectamos con el dúo Belleville, autores de “La bailarina”, nuestro “tema de Aparisi”, uno de los mejores de nuestra banda sonora.

  • Estuvo en la primerísima proyección de la película en el laboratorio Image Film.

  • Alimenta una colonia de gatos huraños con todo el mundo excepto con ella.

  • Su clip predilecto es el 16, el de azoteas poéticas de Gracia.

(PAEG-16)+Gràcia
vídeovídeo

Poques hores abans de tancar la sonorització, la Marina Peña, que havia estat una de les lectores del guió, em va dir per telèfon: “Escolta això, crec que et podria anar bé”. Es tractava de “La bailarina”, de Belleville (Totó Serrano i Ícar Toset), una peça alegre-trista, en una línia propera al jazz de Django Reinhardt, una meravella. La vem incorporar fins el punt que s’ha convertit en una mena d’insígnia de Pactar, peça clau als nostres trailers i clips (com, per exemple, el 16).

Marina Peña Carulla és membre d’una de les famílies més aristocràticament artístiques d’Europa. Filla de Felip Peña (actor i doblador, la veu del “Gran Ton” a la pel.lícula de dibuix animat Peraustrinia 2004) i de la gran actriu Montserrat Carulla. Per citar només els seus parents vinculats a la nostra pel.lícula de gats, recordarem a la seva germana Vicky Peña, la nostra Consuelo, i al seu nebot Ícar Toset, la meitat del duo Belleville.

Ella mateixa és escriptora, guionista, directora de doblatge, documentalista, poeta... Ha escrit entre moltes altres coses a diverses sèries de TV3 i té dos llargs en producció, un d’ells, de guió multipremiat, es diu “L’opositor”, ja se’n parlarà, l’altre és sobre les memòries de l’avi Quim, el pare del nostre productor, Fermín, un dels projectes més importants de la nostra productora. Tant de bo es converteixi aviat en una pel.lícula ja feta!

Lluitadora incansable i lúcida contra la injustícia, i impenitent fumadora de purets, Marina, com els gats, ha viscut unes quantes vides. És amant de la natura, dels cavalls, és generosa com l’esperança…
Pocas horas antes de cerrar la sonorización, Marina Peña, que había sido una de las lectoras del guión, me dijo por teléfono: “Escucha esto, creo que te podría ir bien”. Se trataba de “La bailarina”, de Belleville (Totó Serrano e Ícar Toset), una pieza alegre-triste, en una línea cercana al jazz de Django Reinhardt, una maravilla. La incorporamos hasta el punto de que se ha convertido en una especie de insignia de Pactar, una pieza clave en nuestros trailers y clips (como, por ejemplo, el 16).

Marina Peña Carulla forma parte de una de las familias más aristocráticamente artísticas de Europa. Hija de Felip Peña (actor y doblador, la voz del “Gran Ton” en la película de dibujo animado Peraustrinia 2004) y de la gran actriz Montserrat Carulla. Por citar sólo sus parientes vinculados a nuestra película de gatos, recordaremos a su hermana Vicky Peña, nuestra Consuelo, y a su sobrino Ícar Toset, la mitad del dúo Belleville.

Ella misma es escritora, guionista, directora de doblaje, documentalista, poeta... Ha escrito entre muchas otras cosas en diversas series de TV3 y tiene dos largos en producción, uno de ellos, de guión multipremiado, se llama “L’opositor”, ya hablará el mundo de él, el otro es sobre las memorias de l’avi Quim, el padre de nuestro productor, Fermín, uno de los proyectos más importantes nuestra productora. ¡Ojalá se convierta pronto en una película terminada!

Luchadora incansable y lúcida contra la injusticia, e impenitente fumadora de puritos, Marina, como los gatos, ha vivido unas cuantas vidas. Es amante de la naturaleza, de los caballos, es generosa como la esperanza…




1 comentario:

Anónimo dijo...

que te voy a decir si los gatos me encantan.
gracias