Els rodatges El cinema Capri ha estat plató de curts, llargmetratges i sèries de televisió. Les ocasions més estelars han vingut amb “Anita no perd el tren” (2001) el llarg de Ventura Pons, en la què el cine acabava tirat a terra per unes excavadores, i la sèrie de TV3 “El cor de la ciutat” (temporada 2000-2001), en la què el cinema Chicago, després d’una època de crisi i d’amenaça de tancament, queia sota el foc. En molt poc temps de diferència, el Capri de ficció havia desaparegut dues vegades. Sembla ser que en Quim Lucha, net dels propietaris, aleshores de 6 anys d’edat, es va enfadar una mica. Però abans i després d’aquesta època glamourosa i destructiva hi ha hagut nombrosos rodatges al cinema Capri. Per exemple, el del llargmetratge “L’exhibidor” (1978), de Fermín Marimón, rodat fonamentalment al cinema Monmari, però amb algunes imatges de l’exterior del Capri. El migmetratge “Cabina Capri experimental 2352” (1981), en Super 8 mm, va rodar-se exclusivament a la cabina de projecció del Capri, piratejant films comercials, ratllant pel.lícula, cremant-la i captant l’ambient festiu d’aquella època amb els projeccionistes i els seus amics jugant al parxís. “El rostre transmutat” és un curt posterior, del 2002, amb les mateixes idees de “Cabina Capri”, i també rodat a la cabina: | Los rodajes El cine Capri ha sido plató de cortos, largometrajes y series de televisión. Las ocasiones más estelares han venido con “Anita no pierde el tren” (2001) el largo de Ventura Pons, en la que el cine acababa derrumbado por unas excavadoras, y la serie de TV3 “El cor de la ciutat” (temporada 2000-2001), en la que el cine Chicago, después de una época de crisis y de amenaza de cierre, caía bajo el fuego. En muy poco tiempo de diferencia, el Capri de ficción había desaparecido dos veces. Parece ser que Quim Lucha, nieto de los propietarios, entonces de 6 años de edad, se enfadó un poco. Pero antes y después de esta época glamurosa y destructiva ha habido numerosos rodajes en el cine Capri. Por ejemplo, el del largometraje “L’exhibidor” (1978), de Fermín Marimón, rodado fundamentalmente en el cine Monmari, pero con algunas imágenes del exterior del Capri. El mediometraje “Cabina Capri experimental 2352” (1981), en Super 8 mm, se rodó exclusivamente en la cabina de proyección del Capri, pirateando films comerciales, rayando película, quemándola y captando el ambiente festivo de aquella época con los proyeccionistas y sus amigos jugando al parchís. “El rostro transmutado” es un corto posterior, del 2002, con las mismas ideas de “Cabina Capri”, y también rodado en la cabina: | |||
<· El rostro transmutado ·> | ||||
El curtmetratge “Bruxelles” (1992), dirigit per Marta Pahissa, va portar tot de joves alumnes del Centre Calassanç a filmar l’interior i l’exterior del Capri. Arriba després, en el 2000-2001, l’època daurada de rodatges amb Ventura Pons i després amb “El cor de la ciutat”. Estel Roman roda un exercici de cinema inspirat en “El resplandor” de Kubrick, i encara el mateix 2001 uns joves d’un cine club d’Hospitalet roden un altre curtmetratge. En febrer del 2003, TV3 graba uns quants capítols de la sèrie “Ell i ella”. El mateix any el Capri surt al spot del Festival del Cinema de Terror de Sitges. En el 2007, la taquilla i el vestíbul del cinema apareixen a “Pactar con el gato”. I en el 2009, el Capri i la família Marimón són un dels motius del documental “A les fosques” d’Anna Aragón, Josep Bassas, Lorena Cervera i Alba Conesa, emès per TV3 el 2 de juliol, tal com us vam informar des d’aquest mateix blog: | El cortometraje “Bruxelles” (1992), dirigido por Marta Pahissa, llevó a un montón de alumnos del Centre Calassanç a filmar el interior y el exterior del Capri. Llega después, en el 2000-2001, la época dorada de rodajes con Ventura Pons y después con “El cor de la ciutat”. Estel Roman rueda un exercici de cine inspirado en “El resplandor” de Kubrick, y todavía el mismo 2001 unos jóvenes de un cine club de Hospitalet filman otro cortometraje. En febrero de 2003, TV3 graba algunos capítulos de la serie “Ell i ella”. El mismo año el Capri aparece en el spot del Festival de Cine de Terror de Sitges. En el 2007, la taquilla y el vestíbulo del cine están en “Pactar con el gato”. Y en el 2009, el Capri y la família Marimón son uno de los motivos del documental “A les fosques” (A oscuras) de Anna Aragón, Josep Bassas, Lorena Cervera y Alba Conesa, emitido por TV3 el 2 de julio, tal como os informamos desde este mismo blog: | |||
Pactando... A les fosques | ||||
I un apunt més. Rose Avalon, protagonista de “Pactar con el gato”, és rodada en tres clips que avui són al youtube cantant sota la pantalla del Capri entre octubre del 2008 i octubre del 2009, en tres registres ben diferents (Summertime, I heard it thorugh the grapevine i l’ària Dido’s lament). Podem veure-la aquí en un d’ells: | Y un apunte más. Rose Avalon, protagonista de “Pactar con el gato”, es rodada en tres clips que hoy se mueven por el youtube cantando bajo la pantalla del Capri entre octubre del 2008 y octubre del 2009, en tres registres bien diferentes (Summertime, I heard it thorugh the grapevine y el aria Dido’s lament). Podemos verla aquí en uno de ellos: | |||
<· Rose Avalon canta 'Summertime' ·> | ||||
El cinema Capri ha estat plató de curts, llargmetratges i sèries de televisió. | El cine Capri ha sido plató de cortos, largometrajes y series de televisión. | |||
<· Cine Capri, plató de rodajes ·> |
lunes, 5 de julio de 2010
Cine CAPRI (III)
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario