lunes, 12 de enero de 2009

Pactogaters: Elisabeth Prandi


Elisabeth, esplèndida.

Si algú a l’equip es pot identificar plenament amb la pel.lícula és Elisabeth Prandi Chevalier, la nostra directora de fotografía. Cito el seu segon cognom pel toc francès de la pel.lícula, comentat por més d’un entès i refrendat pel premi que ens van donar a un festival francès, a Annecy.

Elisabeth conviu amb la seva gata, la nostra estelar Josephine, Jo-Jo, de la que és confident i amiga íntima (i l’única que es pot acostar a ella i filmar-la).

La seva família, la seva casa a Gràcia al carrer Sant Lluís, els seus amics -com Alfredo i Núria, els nostres videoartistes de la torre del cel-, tot és a la pel.lícula.

Elisabeth va començar d’analista del guió i ha acabat per opinar sobre el muntatge, donat que el nostre llarg es va muntar a l’estudi del seu àtic, i Adrià, el seu company, és un dels muntadors (amb María José Gilabert).

El seu fill petit, Camil, nascut tres mesos abans del rodatge, en agost del 2005, va marcar el nostre calendari de treball.

L’Amàlia, la filla gran, era feliç als ja desapareguts "caballitos Caspolino" de Gala Placídia. Podeu veure a Elisabeth i a la seva filla Amàlia, al paradís, en aquest breu curt de Jesús Ramos:
Elisabeth, espléndida.

Si alguien en el equipo se puede identificar plenamente con la película sin duda es Elisabeth Prandi Chevalier, nuestra directora de fotografía. Cito su segundo apellido por el toque francés del film, comentado por más de un entendido y refrendado por el premio que nos dieron en un festival francés, en Annecy.

Elisabeth convive con su gata, nuestra estelar Josephine, Jo-Jo, de la que es confidente y amiga íntima (y la única que se puede acercar a ella y filmarla).

Su familia, su casa en Gracia en la calle Sant Lluís, sus amigos -como Alfredo y Nuria, nuestros videoartistas de la torre en el cielo-, todo está en la película.

Elisabeth empezó de analista del guión y terminó por opinar sobre el montaje, puesto que nuestro largo se montó en el estudio de su ático, y Adrià, su compañero, es uno de los montadores (junto con María José Gilabert).

Su hijo pequeño, Camil, nacido tres meses antes del rodaje, en agosto del 2005, marcó nuestro calendario de trabajo.

Su hija Amalia, la mayor, era feliz en los ya desaparecidos "caballitos Caspolino" de Gala Placidia. Podéis ver a Elisabeth y a su hija Amalia, en el paraíso, en este breve corto de Jesús Ramos:

Amàlia y los caballitos Caspolino

L’esplèndida direcció de fotografía d’Elisabeth a Pactar..., amb exteriors rodats als terrats durant el novembre més plujós del segle XXI, va ser nominada als Premis Barcelona. No va guanyar però Elisabeth ja acumula vàries nominacions –va començar amb "Sevigné", de Marta Balletbó- i podeu apostar a que tard o d’hora es posará de moda concedir-li premis.

Elisabeth va ser la número 1 de la seva promoció a l’escola en la que va estudiar, la mítica La Femis de París, que aleshores dirigia Jean Claude Carriere. Avui és una respectada professora del CECC que treballa tant en documentals alternatius, com "Lok'tobail-Lok'ombail. Fotógrafos indígenas de Chiapas", a assajos poètics com "El bosc perdut", en assaigs d’autor com "Mudanza" –on s’ha foguejat amb una càmara ultramoderna avui semimítica anomenada Red One- que dirigeix Pere Portabella i està exposada al Museu de Figueres; com en thrillers de psicòpates embogits-enamorats per públics populars-pervertits:
La espléndida dirección de fotografía de Elisabeth en Pactar..., con exteriores rodados en las azoteas durante el noviembre más lluvioso del siglo XXI, fue nominada en los Premis Barcelona. No ganó pero Elisabeth ya lleva varias nominaciones -empezó con "Sevigné", de Marta Balletbó- y podéis apostar a que tarde o temprano se pondrá de moda darle premios.

Elisabeth fue la número 1 de su promoción en la escuela en la que estudió, la mítica La Femis de París, que entonces dirigía Jean Claude Carriere. Hoy es una respetada profesora en el CECC que trabaja tanto en documentales alternativos, como "Lok'tobail-Lok'ombail. Fotógrafos indígenas de Chiapas", o en ensayos poéticos como "El bosc perdut", en ensayos de autor como "Mudanza" –donde se ha fogueado con una cámara ultramoderna hoy semimítica llamada Red One- que dirige Pere Portabella y está expuesta en el Museu de Figueres; como en thrillers de psicópatas enloquecidos-enamorados para públicos populares-pervertidos:
El caso de la novia dividida

Elisabeth és una mestra en l’art de trobar solucions, i res no s’agraeix més en el món de problemes que és un rodatge. No avança el travelling?. Ho resol amb miralls. S’ha de recrear un infern?. Inventa unes flames gegants de mentida. Cal una cara hipnòtica de Jesús Ramos amb expressió impossible d’Efecte Kuleshov?. Aquí la teniu, en uns descarts del curt "El viatger" convertits en mini-curt experimental:

Elisabeth es una maestra en el arte de encontrar soluciones, y nada se agradece más en el mundo de problemas que es un rodaje. ¿No avanza el travelling? Lo resuelve con espejos. ¿Hay que recrear un infierno?. Inventa unas llamas gigantes de mentira. ¿Se necesita una cara hipnótica de Jesús Ramos con expresión imposible de Efecto Kuleshov?. Ahí está, en unos descartes de "El viatger" convertidos en mini-corto experimental:

El rostro Transmutado

Tant de bo aviat tornem a treballar junts!

¡Ojalá pronto volvamos a trabajar juntos!



1 comentario:

Anónimo dijo...

great post. i will be back to read some more.