jueves, 8 de enero de 2009

Pactogaters: Pau Roca



Pau Roca, tallat en fusta.

Pau Roca és com l’estandart de la nostra pel.lícula. Present a totes les estrenes i a tots els actes (molts d’ells al costat de la seva mare, Cristina, que ens porta bona sort). Interpreta probablement el personatge més estimat per l’espectador, Aparisi.
Pau Roca, tallado en madera.

Pau Roca es como el estandarte de nuestra película. Presente en todos los estrenos y en todos los actos (muchos de ellos acompañados de su madre, Cristina, que nos trae buena suerte). Interpreta probablemente el personaje más querido por el espectador, Aparisi.


Gracienc de Gràcia i militant del barri a consciència, amb els seus recons predilectes, com el Bar La Gaviota. Les seves estades a Madrid, per feina, no el desorienten del seu espai umbilical, l’entorn de la Plaça Virreina, que és justament el de la nostra pel.lícula.

Fa goig dedicar-li aquest article en aquests dies de glòria blaugrana, en els que el Barça, el seu equip, el Barça de Guardiola, guanya per golejada i a més juga bé. (Per cert, no podria Pau interpretar Pep Guardiola en un biopic del dream-team del 92?)

Un dels seus clips com a actor de cine deixa en molt bon lloc la seva presència a la nostra pel.lícula:

Graciense de Gràcia y militante del barrio a conciencia, con sus rincones predilectos, como el Bar La Gaviota. Sus estancias en Madrid, por trabajo, no le apartan de su espacio umbilical, el entorno de la Plaza Virreina, que es precisamente el de nuestra película.

Es un placer dedicarle este artículo en estos días de gloria azulgrana, en los que el Barça, su equipo, el Barça de Guardiola, gana por goleada y encima juega bien. (Por cierto ¿no podría Pau interpretar a Pep Guardiola en un biopic del dream-team del 92?)

Uno de sus clips como actor de cine deja en muy buen lugar su presencia en nuestra película:
¿Dónde está?. ¿Dónde?... Son detalles.


No ho diem nosaltres, sinó l’Albert Espinosa: “Pau Roca, inconmensurable”.

Va ser nominat a millor actor als Premis Barcelona, i si no va guanyar; cap problema, ja guanyarà.

El paper d’Aparisi va ser escrit expressament per ell, i ell se’l va fer seu, aportant solucions, textos, mecanismes, ell va SER Aparisi (consti que el Pau a la vida real no s’hi assembla de res, us ho asseguro).

El vaig conèixer quan estudiava a l’Escola de la Nancy Tuñón i em vaig quedar enlluernat amb el seu paper a una mostra de fi de curs, a l’obra “Ball-Trampa”. Un enlluernament que no ha desaparegut. La llarga època d’assaigs va coincidir amb la seva projecció com a actor: començava com a Rafa a “Ventdelplà”, per la qual cosa la gent el reconeixia pel carrer, i en el rodatge estava també a l’obra de teatre “La cabra”, amb en Josep M. Pou, al Romea. La seva foto en gran es movia als autobusos de Barcelona.

Després ha estat un dels protagonistes de la sèrie de metges residents “M.I.R.” a Telecinco, i ara ho és a la d’advocats “Lex”, d’Antena 3, voltat a les dues sèries de molt bons actors i actrius, però brillant sempre amb llum pròpia.

No lo decimos nosotros, sino Albert Espinosa: “Pau Roca, inconmensurable”.

Fue nominado como mejor actor en los Premis Barcelona, y si no ganó; ningún problema, ya ganará.

El papel de Aparisi fue escrito expresamente para él, y él lo hizo suyo, aportando textos, soluciones, mecanismos, él FUE Aparisi (conste que Pau en la vida real no se le parece de nada, os lo aseguro).

Le conocí cuando estudiaba en la Escuela de Nancy Tuñón y me quedé maravillado con su papel en una obra de fin de curso, "Ball-Trampa". Una admiración que no ha desaparecido. La larga época de ensayos coincidió con su proyección como actor: comenzaba como Rafa en "Ventdelplà" y la gente lo reconocía por la calle, durante el rodaje estaba también en la obra de teatro "La cabra", con Josep M. Pou, en el Romea, y su foto en grande se movía en los autobuses de Barcelona.

Después ha sido uno de los protagonistas de la serie de médicos residentes "M.I.R." en Telecinco, y ahora lo es en la de abogados "Lex", de Antena 3, rodeado en las dos series de muy buenos actores y actrices, pero brillando siempre con luz propia.


Pau brilla sempre amb llum pròpia. Pau brilla siempre con luz propia.

 

No hay comentarios: