sábado, 9 de mayo de 2009

Aqua




Aqua al Capri

Si alguna vegada una pel.lícula ha estat predestinada a projectar-se al Prat de Llobregat, i per tant al Cine Capri, ha estat “Aqua, el riu vermell” de Manel Almiñana.


Va ser el dimecres 22 d’abril, gràcies a una sessió organitzada per l’Ajuntament.
“Aqua” és un llargmetratge sobre el riu Llobregat que comença i acaba al Prat, una obra que ens recorda que la diferència entre l’aigua i el riu és que el riu té memòria.

Conté seqüències extraordinàries: l’inici a la desembocadura ens desvetlla que l’autor és un artista. Els núvols en moviment són els millors que he vist mai a una pantalla gran. L’episodi de l’embassament de La Baells o el de l’aventura amorosa entre la prostituta i el pescador-drapaire –per citar-ne dos- són moments de gran bellesa poètica.

Manel Almiñana va presentar la pel.lícula destacant entre altres coses la figura de Jordi Domingo, el productor, mort en accident poc abans d’iniciar-se la distribució d’aquest film. Sens dubte, Domingo ha estat un dels productors més valerosos i interessants del nostre cinema.

“Aqua” és una obra d’art i en la seva projecció a la pantalla del Capri va obtenir una de les millors respostes del públic.

Podeu veure un trailer a:
Aqua en el Capri

Si alguna vez una película ha estado predestinada a proyectarse en El Prat de Llobregat, y por tanto en el Cine Capri, ha sido “Aqua, el riu vermell” (Aqua, el río rojo) de Manel Almiñana.

Fue el miércoles 22 de abril, gracias a una sesión organizada por el Ayuntamiento.
“Aqua” es un largometraje sobre el río Llobregat que comienza y acaba en El Prat, una obra que nos recuerda que la diferencia entre el agua y el río es que el río tiene memoria.

Contiene secuencias extraordinarias: el inicio en la desembocadura nos desvela que el autor es un artista. Las nubes en movimiento son las mejores que he visto nunca en una pantalla grande. Los episodios del embalse de La Baells o el de la aventura amorosa entre la prostituta y el pescador-trapero –por citar dos- constituyen momentos de gran belleza poética.

Manel Almiñana presentó la película destacando entre otras cosas la figura de Jordi Domingo, el productor, fallecido en accidente poco antes de iniciarse la distribución de este film. Sin duda, Domingo ha sido uno de los productores más valerosos e interesantes de nuestro cine.

“Aqua” es una obra de arte y en su proyección en la pantalla del Capri obtuvo una de las mejores respuestas de público.

Podéis ver uno de los trailers en:

No hay comentarios: