jueves, 26 de junio de 2008

Pactogaters: Carme Macías



 
Fitxa pel.lícula:
  • Figurant amb frase ("A la cuina tens feina!!!") al KOP (Kasal Okupa Prat), en la primera aparició d’Aparissi.

  • Antiga amiga que ens ha connectat amb la gent del KOP, per tal de poder rodar a les dependències de la Capella Sixtina del Graffiti.

  • Animadora de l’estrena no oficial al KOP, a causa del perill de demolició.

  • Figura destacada en el fòrum sobre el moviment okupa en la sessió al CineBaix de Sant Feliu del Llobregat.

  • Ha vist la pel.lícula 5 vegades: a un passi especial per actors al Capri, a l’estrena no oficial al KOP, a l’estrena oficial al Renoir Les Corts, a l’estrena al Capri i a la sessió amb fòrum del CineBaix.

  • Al fòrum del CineBaix va dir el que no li agrada de la pel.lícula: que hi hagi una cambrera a la cafeta del KOP (el personatge de la videoartista Núria), perquè al KOP real no hi ha cambrers. Vaja, ho sentim. La resta diu que està bé. Gràcies.

  • És pratenca de Garrovillas, Extremadura, com tanta gent del Prat.

  • El seu clip predilecte és, naturalment, el 14.


La Carme és una mena d’institució. Una benefactora del món amb el món en contra. Bé, no tot el món en contra, només una petita part: la dels que manen. Ella ha triat la raó, el sentit comú, els febles, la defensa de la terra. La seva especialitat és l’ecologia, que al Prat té el seu punt, amb rius desviats, camps extirpats i aeroports creixents. És com d’una altra època, dels revolucionaris anys 60 i 70, però –cosa curiosa-, la Carme, a diferència de la majoria de companys de generació, no ha canviat amb el pas del temps. No és una supervivent, sinó una rebel. Conserva una mena d’innocència, de puresa, i de voluntat de batalla, que no ha minvat. Tant de bo tingui raó en totes les causes que defensa. Si no és així, malament. Si el món no és com ella vol, tots en sortim perdent. Si Cuba no és tal com ella la imagina, pitjor per tothom. Per això un només pot trobar-se-la en l’única oposició possible avui: en el col.lectiu okupa. Allà ha esdevingut –tot i que a ella no li agrada gens l’expressió- una autèntica Joana d’Arc.

Aquesta dona insobornable merexeiria un homenatge. Bé, encara no, que és jove. La seva època és aquesta, avui, i l’endemà que ha de venir.
 
Ficha película:
  • Figurante con frase ("A la cuina tens feina!!!" *Tienes trabajo en la cocina*) en el KOP (Kasal Okupa Prat), en la primera aparición de Aparisi.

  • Amiga de toda la vida que nos ha conectado con la gente del KOP, para poder filmar en las dependencias de la Capilla Sixtina del Graffiti.

  • Animadora del estreno no oficial en el KOP, por el peligro de demolición.

  • Figura destacada en el fórum sobre el movimiento okupa en la sesión en el CineBaix de Sant Feliu del Llobregat.

  • Ha visto la película 5 veces: en un pase especial para actores en el Capri, en el estreno no oficial en el KOP, en el estreno oficial en el Renoir Las Corts, en el estreno en el Cine Capri y en la sesión con fórum incluido del CineBaix.

  • En el fórum del CineBaix dijo lo que no le gusta de la película: que haya una camarera en la cafeta del KOP (el personaje de la videoartista Núria), porque en el KOP real no hay camareros. Vaya, lo sentimos. El resto dice que está bien. Gracias.

  • Es pratense de Garrovillas, Extremadura, como tanta gente del Prat.

  • Su clip predilecto es, naturalmente, el 14.


Carme Macías es una especie de institución en sí misma. Una benefactora del mundo con el mundo en contra. Bueno, no el mundo entero, sólo una pequeña parte: la de los que mandan. Ella ha escogido la razón, el sentido común, los débiles, la defensa de la tierra. Su especialidad es la ecología, que en El Prat tiene su punto con ríos desviados, campos extirpados y aeropuertos crecientes. Es como de otra época, la de los revolucionarios años 60 y 70, pero –cosa curiosa-, Carme, a diferencia de la mayoría de compañeros de generación, no ha cambiado con el paso del tiempo. No es una superviviente, sino una rebelde. Conserva una rara inocencia, o pureza, y voluntad de batalla, que no ha ido a menos. Ojalá tenga razón en todas sus causas. Si no fuera así, peor. Si el mundo no es como ella quiere, todos salimos perdiendo. Si Cuba no es tal como ella la imagina, peor para todos. Por eso solo es posible encontrársela en la única oposición hoy posible: el colectivo okupa. Allá se ha convertido –a pesar de que a ella no le gusta nada la expresión- en una auténtica Juana de Arco.

Esta mujer insobornable merecería un homenaje. Bueno, todavía no, que es joven. Su época es esta, hoy, y el día de mañana
 




No hay comentarios: