domingo, 29 de marzo de 2009

Vicky Peña



La síntesi és molt senzilla: Vicky Peña és una de les millors actrius del nostre cinema i el nostre teatre. El seu premiat monòleg de l’hora inicial de “Homebody/Kabul” de Tony Kushner –per posar un exemple- es podria incloure en la propera missió espacial a les galàxies dins de l’antologia del Patrimoni de la Humanitat.

Hem tingut el privilegi que aquesta actriu, sempre present a lluites i reivindicacions del seu col.lectiu d’actors –i a una altra pila de causes- hagi donat vida a la nostra pel.lícula a “Consuelo”, una transposició d’Antònia Alaminos, una dona real que presideix una associació de salvament de gats i que lluita de forma veritablement heroica contra el món per aconseguir sensibilitzar l’administració. Les mirades d’amor, amistat i complicitat de Consuelo al veterinari David (Alberto Jiménez), amb mil gats pel mig, constitueixen sens dubte un dels millors moments de la pel.lícula. Vicky Peña destila la seva generositat interpretativa per donar forma a aquesta “Consuelo”, que és com un àngel benefactor, una médium, una redemptora, una dona sàbia i sobre tot una amiga.
La síntesis es muy sencilla: Vicky Peña es una de las mejores actrices de nuestro cine y nuestro teatro. Su premiado monólogo de la hora inicial de “Homebody/Kabul” de Tony Kushner –por poner un ejemplo- se podría incluir en la próxima misión espacial a las galaxias en la antología del Patrimonio de la Humanidad.

Bien, pues tuvimos el privilegio de que esta actriz, siempre presente en luchas y reivindicaciones de su colectivo de actores –y otro montón de causas- diera vida en nuestra película a “Consuelo”, una trasposición de Antonia Alaminos, una mujer real que preside una asociación de salvamento de gatos (BADAGATS) y que lucha de forma verdareramente heroica contra el mundo para conseguir sensibilizar a la administración. Las miradas de amor, amistad y complicidad de Consuelo al veterinario David (Alberto Jiménez), con un montón de gatos de por medio, constituyen sin duda uno de los mejores momentos de la película. Vicky Peña derrama su generosidad interpretativa para encarnar a esa “Consuelo” que es como un ángel benefactor, una médium, una redentora, una mujer sabia y sobre todo una amiga.

Pots veure aquí el seu comentari contra el maltractament animal el dia de l’estrena:

Puedes ver aquí su comentario contra el maltrato animal el día del estreno:

I de nou a la nostra pel.lícula, parlant del seu paper i recolzant a la gent que protegeix els gats: Y en nuestra película, hablando de su papel y apoyando a quienes velan por los gatos:

Vicky Peña Carulla forma part d’una aristocràtica saga d’actors-artistes-músics en la què hi ha també, per citar altres membres, la seva germana Marina (guionista del nostre projecte en marxa, “Quim”, analista del nostre guió de gats i a més fotògrafa de gats de carrer); la seva filla Miranda (presenta el seu segon disc amb el seu grup “Xazzar” el 28 de març a La Farinera del Clot); el seu nebot Ícar Toset Peña (meitat del duo “Belleville”, autors de “La ballarina”, tema estelar de la nostra pel.lícula); el seu pare l’actor Felip Peña (la veu del Gran Ton, emperador de l’atzar, a “Peraustrinia 2004”) i la seva mare, la gran dama de la interpretació Montserrat Carulla.
Vicky Peña Carulla forma parte de una aristocrática saga de actores-artistas-músicos en la que están también, por citar algunos, su hermana Marina (guionista de nuestro proyecto en marcha, “Quim”, analista de nuestro guión de gatos y además fotógrafa de gatos); su hija Miranda (presenta su segundo disco con el grupo “Xazzar” el 28 de marzo en La Farinera del Clot); su sobrino Ícar Toset Peña (mitad del dúo Belleville, autores de “La ballarina”, tema estelar de nuestra película); su padre el actor Felip Peña (la voz del Gran Ton en “Peraustrinia 2004”) y su madre, la gran dama de la interpretación Montserrat Carulla.

Vicky Peña estrena obra de teatre dimarts que ve, 31 de març, “Sweeney Todd” de Stephen Sondheim, amb direcció de Mario Gas. Més aviat re-estrena, perquè es tracta d’una nova edició del muntatge de 1995 en el que ja hi va ser. Un musical, sí, perquè Vicky Peña és també cantant, una magnífica cantant. Aquí podeu veure-la al tema “Je ne t’aime pas” de l’espectacle “De Mahagonny a Youkali”, amb cançons de Kurt Weill.
Vicky Peña estrena obra de teatro el martes que viene, 31 de marzo, “Sweeney Todd” de Stephen Sondheim, con dirección de Mario Gas. Más bien re-estrena, porque se trata de una nueva edición del montaje de 1995 en el que ya estuvo. Un musical, sí, porque Vicky Peña es también cantante, una magnífica cantante. Aquí podéis verla en el tema “Je ne t’aime pas” del espectáculo “De Mahagonny a Youkali”, con canciones de Kurt Weill.

No hay comentarios: