sábado, 3 de abril de 2010

Annecy 2010: Le Parnal


<· Le Parnal ·>

Cinéma Le Parnal
(Thorens Glières)


Thorens Glières, un poble molt a prop d’Annecy, té un petit cinema que és una mena de “bombonera”. He de dir que el nivell de les projeccions, quant a imatge i so, ha estat excel.lent fins el moment en les quatre sessions de la Tournée. També a Le Parnal.

Hervé Clerbout, l’encarregat, el dimarts 23 de març del 2010 a les 20.30 h estava força preocupat per la baixa assistència d’espectadors (catorze). Però el vaig tranquil.litzar, en més d’una ocasió els membres de l’equip que hem anat a presentar el film érem gairebé tants com el públic. Una vegada, érem molts més: només dues persones a la sala, als quals vem oferir discursos i música en directe. Per tant, catorze em sona a prou bo. L’important és passar-ho bé amb la pel.lícula i rematar-ho amb el fòrum. Si és possible, riure una mica. En aquest cas, com que els assistents del poble es coneixien, van començar a parlar entre ells de forma que la meva gentil traductora Laurene Pellarini, i jo mateix, vem exercir una bona estona d’espectadors.

Laurene ha viscut a Barcelona, coneix Sitges. Com que el guió en el que estic treballant –com a resident a Annecy- s’inicia a les costes del Garraf (Sitges), li vaig explicar la història que he de lliurar a final de mes. Després de fer el favor d’escoltar-me, em va plantejar algunes objeccions raonables sobre el més delicat a la majoria de guions: el desenllaç. M’agradaria que aquesta nova història, feta amb la col.laboració d’Alberto Jiménez, el nostre actor protagonista a “Pactar”, fos una tragèdia alegre amb final clarament feliç. Però no sé si la lògica de la trama m’ho permetrà. De tot això també se’n va parlar al fòrum.

Novament un “nooo” unànim a la proposta d’introduir una escena de sexe i un altre “no” al caràcter francès del nostre film de gats.

Hervé Clerbout va dir que “fantastique”, ens vem conjurar per tornar-nos a veure d’aquí dos anys i ¡à bientôt!
Cinema Le Parnal
(Thorens Glières)


Thorens Glières, un pueblo muy cercano a Annecy, tiene un pequeño cine que es una especie de “bombonera”. Debo decir que el nivel de las proyecciones, en cuanto a imagen y sonido, ha sido excelente hasta el momento en las cuatro sesiones de la Tournée. También en Le Parnal.

Hervé Clerbout, el encargado, el martes 23 de marzo del 2010 a las 20.30 h estaba muy preocupado por la baja asistencia de espectadores (catorce). Pero le tranquilicé, en más de una ocasión los miembros del equipo que hemos ido a presentar el film éramos casi tantos como el público. Una vez, éramos muchos más: sólo dos personas en la sala, a quienes ofrecimos discursos y música en directo. Por tanto, catorce me suena suficientemente bueno. Lo importante es pasarlo bien con la película y rematarlo con el fórum. Y si es posible, reír un poco. En este caso, como los asistentes del pueblo se conocían, comenzaron a hablar entre ellos de forma que mi gentil traductora Laurene Pellarini, y yo mismo, ejercimos un buen rato de espectadores.

Laurene ha vivido en Barcelona, conoce Sitges. Como el guión en el que estoy trabajando –como residente en Annecy- se inicia en las costas de Garraf (Sitges), le conté la historia que tengo que entregar a final de mes. Después de hacer el favor de escucharme, me planteó algunas objeciones razonables sobre lo más delicado en la mayoría de guiones: el desenlace. Me gustaría que esta nueva historia, hecha con la colaboración de Alberto Jiménez, nuestro actor protagonista en “Pactar”, fuera una tragedia alegre con final claramente feliz. Pero no sé si la lógica de la trama me lo permitirá. De todo eso también se habló en el fórum.

Nuevamente un “nooo” unánime a la propuesta de introducir una escena de sexo y otro “no” al carácter francés de nuestro film de gatos.

Hervé Clerbout dijo que “fantastique”, nos conjuramos para volver a vernos dentro de dos años y ¡à bientôt!


I de Pactar...
Y de Pactar...

No hay comentarios: